Állj mellénk! Legyél pártoló tag!
Egyenlítő Alapítvány: Sértő, szexista és ízléstelen a CBA reklámja
Itthon T. R. 2019. augusztus. 13. 16:26

Egyenlítő Alapítvány: Sértő, szexista és ízléstelen a CBA reklámja

„Mi, az Egyenlítő Alapítvány tagjai tiltakozunk a CBA 2019 nyarán közzétett CBA Piros című reklámja ellen, és annak leállítását kérjük” – áll az alapítvány közleményében.

Van ez a reklámfilm. Icuka reppel, van benne fallikus utalás, minden. A CBA ezzel a saját márkás termékeit „reklámozza”.

 

Az alapítvány sajtóközleményében a CBA reklámjáról azt írja, hogy meggyőződésük, hogy

a közösségi médiában megjelenő reklámfilm sértő, szexista és ízléstelen. A CBA Piros a Reklámetikai kódexben lefektetett elveket semmibe véve a nőket megalázó, és sértő módon ábrázolja.

Szerintük a filmben szereplő nők egyrészt indokolatlanul, a reklám témájához nem illően vetkőznek, másrészt a szájukba adott pirossal, gesztusaikkal és mozdulataikkal szexuális aktust imitálnak. „Az ilyen fajta kommunikáció káros, rossz hatással van társadalmunkra, a társadalom által elvárt nemi szerepekre. A filmben megjelenő meztelenség öncélú; a reklám témája nem indokolja, hogy szexuális tartalommal, meztelen vagy alig öltözött nők ábrázolásával érje el a célját.

Tisztünk felhívni a figyelmet arra, hogy ez a reklám sokakat sérthet, összezavarhatja a fiatalokat és káros hatással lehet a befogadók mentális egészségére” – írják.

Hozzáteszik, a reklámtörvény értelmében tilos az olyan reklám, amely a gyermekek és a fiatalkorúak szellemi, vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja, különösen többek között, ha szexualitásra utal.

„A reklámalkotóknak nagy felelőssége van abban, hogy társadalmunk tagjai milyen viselkedési normákat látnak és fogadnak el. A reklámok formálják a közízlést és befolyásolják a normákat. Fontos tehát, hogy ne konzerváljanak egyenlőtlen állapotokat, hanem igyekezzenek olyan megoldásokat találni, amelyek a reklámozó gazdasági céljainak is megfelelnek és társadalmilag is felelősek, előremutatóak.”

Arra kérik a CBA vezetését, hogy fontolják meg, amit az alapítvány leírt és módosítsák vagy állítsák le a reklámot.

Felkérték továbbá a Magyar Reklámszövetséget, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségét és a Fogyasztóvédelmi Hatóságot, hogy „tegyék meg a lépéseket a reklám leállítására, amennyiben a reklámozó nem állítaná le a reklámot a következő napokban”.

Az Egyenlítő Alapítvány önmagáról azt írja, hiszik, hogy „nőként karriert építeni, vezetőnek lenni a nemünktől független univerzális, emberi képesség. Célunk, hogy mindenki – férfiak és nők – számára magától értetődő, természetes legyen: ne nemünk vonatkozásában hozzunk döntést arról, hogy rálépünk-e erre az útra.”

Az Egyenlítő Alapítvány célja azoknak a változásoknak az elindítása és támogatása, amelyek eredményeként több női vezető lesz a magyar gazdasági, kulturális, akadémiai, tudományos és politikai életben. Az alapító és kuratóriumi elnök Heal Edina, aki korábban a Google Magyarország vezetője volt, de kuratóriumi tag Dederick Yvonne, Liptay Gabriella és Kovács Éva is.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Grönland megvásárlása? Ma inkább a lízing és a hódítás a népszerű
Világ Németh András 2019. augusztus. 22. 20:00

Grönland megvásárlása? Ma inkább a lízing és a hódítás a népszerű

Több mint száz éves gyakorlatot szeretett volna feléleszteni Donald Trump, amikor bejelentette, az USA szívesen megvásárolná Dániától Grönland szigetét. Az amerikai elnök meg is sértődött, amikor Koppenhága kikosarazta őt, s gyorsan utálatosnak nevezte Mette Frederiksen dán miniszterelnököt. Korábban gyakoribbak voltak az országos méretű földvásárlások, ma inkább a lízing a népszerű, de azért a hódítás sem ment ki a divatból.